14 Kasım 2011 Pazartesi

10.11.2011 perşembe

saat 10:20

km 1991

"Hayallerimin ülkesi Almanya'ya gidiyoruz" yazmışım notlarıma :) Alman milli takımına olan sempatimden mı? Alman disiplinini ve çalışkanlığını sevdiğimden mi? Yoksa orada yaşayan gurbetçilerin anlattıklarından mıdır? bilmem ama Almanyayı tanımadan, görmeden uzaktan uzağa hep sevmişimdir. Şimdi Almanya'nın 3. büyük şehrine gidiyoruz. Ne mutlu bana :))

Viyana-Münih arası 450 km. 13:30 gibi Almanya sınırına geliyoruz. Artık sınır kapısı falan kalmamış. Eski kontrol noktalarının yanından geçerek Münih'e ilerliyoruz. Sınırı geçtikten sonra ilk fark ettiğimiz artan orman örtüsü ve sis. Bir de aniden yavaşlayan arabalar. Az önce 160-160 giden araçlar sınırı geçince bir anda yavaşlıyor, bizde vardır bir hikmet deyip makul hızlara iniyoruz :)) Unutmadan Almanya'da otoyollar ücretsiz.

km 2427

"Münih 10 kilometre" levhalarını görüyoruz ama ortada ne şehir var ne de şehre benzeyen bir şeyler. Her yer ormanlık ve hala yoğun bir sis. Sanırım 15:00 - 15:30 gibi şehre girip hostelimize ulaşıyoruz. Direksiyonda ben olduğumdan bunların notunu almamışız. :) Münih'te Jaeger's hostelde kalacağız. 4 kişilik oda 2 gece için 140 €. Hostel Türk mahallesi denebilecek bir yerde. Mahalleye girer girmez bizi üstte Türkçe, altında Almanca isimleri yazan mağazalar karşılıyor. Oda iyi, banyosu-tuvaleti ve yatakları temiz ama biraz küçük. Sanırım kaldığımız hosteller içinde en küçük odalısı Jaeger's oluyor.

Arabamızı hostelin karşısındaki otoparka park ettik. Hostelde kalanlar için otoparkın günlüğü 10€. Normal şartlarda günlük 25€ oyy oyyy oyyyy :) Bir ara 10€ da vermeyelim diye düşündük ama çevredeki Türklerden aldığımız bilgi Alman acımaz arabanızı çeker 300€ da ceza keser oldu. Paşa paşa otoparka girdik tabi.

Köşedeki Türk lokantasında karnımızı doyurduktan sonra şehir merkezini dolaştık. Münih'in meşhur bira evi Hofbrauhaus da biraz nefesleniyoruz. Burası 3 katlı bir bina. Altta büyük bir salon, üstte grupların ağırlandığı salon , en yukarıda da Bavyera kostümleriyle dans öğrenen insanların bulunduğu üçüncü bir salon. Burayı görmemiş ve burada bir şeyler yiyip içmemişseniz, Münih'i görmüş sayılmıyorsunuz. Hofbrauhous'un 1 litrelik bardakta servis edilen siyah birasını ve lezzetli beyaz birasını deneyebilirsiniz. İlk günü yol yorgunluğunun da etkisiyle burada bitirip hostelimize dönüyoruz.

"Siyah Bira"

"Beyaz Bira"

İkinci gün tahminlerimizden de güzel geçiyor. Fakat geriye sadece 1 günümüz kaldığından bazı yerleri elemek zorunda kalıyoruz. Nymphenburg Palace (şato) ve Dachau toplama kampı dikkatimizi çekiyor ama şehir dışında olduklarından buralardan vazgeçiyoruz. Englisher Garten'a (park) da zamanımız kalmadığından uğrayamıyoruz. Bir daha ki sefere artık.

İlk hedefimiz BMW müzesi, sonra da Deutche Museum. BMW museum için metro u3 hattına binip Olmypia Zentrum durağında iniyoruz. Metrodan çıkar çıkmaz müzeyi görüyorsunuz. Bina BMW Welt (BMW dünyası) ve BMW museum diye ikiye ayrılmış durumda. Biz önce BMW Welt'e girdik. Burası bir nevi araba galerisi, içinde küçük bir kafe ve hediyelik eşya mağazası da var.

"BMW Welt - BMW Museum"

Bmw Welt'de zaman kaybetmeden arabaları incelemeye geçtik. Bu arada arabalardan birinde gördüğümüz ilan günümüzün geri kalanını şekillendirdi. 16 € dan başlayan fiyatlarla saatlik araba kiralama hizmeti :)))

Hemen danışma masasına koştuk. Gözümüz yükseklerde; X6 diyoruz, müsait değil diyorlar, 7,40 diyoruz 25 yaşından küçük varsa kullanamaz diyorlar. En sonunda şu an 3,35i müsait görünüyor diyorlar, atlıyoruz :)) Saatliği 3o €. Kredi kartınıza aracı teslim ettiğinizde iade edilmek üzere 780 € bloke konuluyor. Aman dikkat edin arabayı bir yerlere çarpmayın :)

Müthiş adrenalinli bir saat sonunda arabayı ve kendimizi tek parça halinde geri getirmenin sevinciyle arabadan iniyoruz. Heyecandan hala dizlerimiz titriyor. Aramızdaki geyik; "Almanın arabasıyla, Almanın otobanında, Almana hava attık." oluyor ya da siz ona görmemişliğin dibine vurdunuz deyin :)) " Bir saatte 84 km yapıp 14 litre yakıt harcıyoruz, en yüksek hızımız gerçekten diz titreten cinsten ;)) Arabayı teslim ettikten sonra müzeye girsek mi diye birbirimize bakıyoruz ama herkes yeterince doymuş, müze parasını da kiralamaya vermişiz, BMW'nin önünde saygıyla eğilip, BMW Museum'a girmekten vazgeçiyoruz. Zamanınız varsa buraya kadar gelmişken olimpiyat parkını da gezebilirsiniz, bizim programımız çok sıkışık olduğundan devam ediyoruz.

Merkeze dönüp yürüyerek Deusthce Museum'a gittiğimizde saat öğlen 3'e geliyordu. Müzeye giriş 8.5 €.

Müze Almanlar adına dev bir gövde gösterisi. Motorlu aletlerden, genetik araştırmalarına, elektrik santrallerine, müzik aletlerinden, uçaklara, helikopterlere, uzay çalışmalarına kadar kocaman, karma bir müze. 2 saatte bitiremiyoruz. Ama gördüklerimiz bize yetiyor, hatta artıyor :))

Akşamı tekrar Hofbrauhous da tamamladık. Ha bide unutmadan hostelin yakınlarında "İstanbul Restaurant" da Türkiye-Hırvatistan maçını izledik. İzlemez olaydık. Gurbet ellerde 3-0 ağır bir skor oldu. Lokantada tanıştığımız ve çayımızı eksik etmeyen, Münih'te yüksek lisans yapan garsonumuz Bilkent Üni.'li Ceylan'a da tekrar teşekkür ederiz...

Münih'i bitiremedik ama zamanımız çabuk bitti. Sanırım bir defa daha gelecez buraya. Hatta umarım bir defa daha geliriz, ben daha Almanya'ya doyamadım :))) Yarın sabah dönüş yoluna çıkıyoruz. Bir gece Belgrad'da kaldıktan sonra, İstanbul'da olmamız lazım. Hadi bakalım...